Dotazník pro rodiče: Alternativní přístupy ve vzdělávání

Některé otázky v dotazníku nejsou správně vyplněny.Přejít na otázky.
*
2. Považujete respektující a partnerský přístup ve škole za důležitý (učitel respektuje individualitu dětí, domlouvá se s nimi na pravidlech, nepřistupuje k nim z pozice moci, je jejich průvodcem - viz příloha)? Měl by být tento přístup ve škole podle Vašich představ uplatněn?*
3. Považujete za důležité, aby škola vytvářela nesoutěživé, emočně bezpečné prostředí bez srovnávání žáků (žáci nejsou veřejně hodnoceni a srovnáváni mezi sebou, nesestavují se žebříčky nejlepších žáků, nepodporuje se soutěživost mezi dětmi)?*
4. Jaký způsob hodnocení práce dětí upřednostňujete?*
*
6. Máte zájem o to, aby se děti učily podle individuálních vzdělávacích plánů, tedy vlastním tempem, které jim vyhovuje (ve třídě nepřevažuje jednotný výklad učiva pro žáky jednoho ročníku, ale žáci pracují samostatně nebo v malých skupinkách na úkolech, které odpovídají jejich momentálním schopnostem, potřebám a preferencím)? *
7. Upřednostňujete některý z alternativních pedagogických směrů (MONTESSORI, WALDORFSKÁ ŠKOLA, PROGRAM ZAČÍT SPOLU, DALTONSKÁ ŠKOLA) jako hlavní zaměření výuky nebo máte zájem spíše o kombinaci různých pedagogických prvků ve výuce?*
8. Zhodnoťte jednotlivé pedagogické směry a programy podle toho, zda byste si přáli jejich uplatnění ve škole (ať už jako hlavního směru nebo jen jeho prvků).*
neznám, nevímurčitě nespíše nespíše anourčitě ano
MONTESSORI*
WALDORFSKÁ ŠKOLA*
ZAČÍT SPOLU*
DALTONSKÁ ŠKOLA*
9. Máte dále zájem o uplatnění těchto metod výuky a výchovy?*
KRITICKÉ MYŠLENÍ (vede žáky k samostatnému myšlení, tříbení názorů, argumentaci, čtení s porozuměním, tvůrčímu psaní...). *
PROJEKTOVÉ UČENÍ (žáci pracují samostatně na určitém tématu, učí se samostatně řešit problém, pracovat v týmu, prezentovat a obhajovat vlastní práci).*
RESPEKTOVAT A BÝT RESPEKTOVÁN (partnerský přístup ve výchově, vzdělávání a komunikace, bez trestů, odměn a vynucování poslušnosti, vedení dětí k vzájemnému respektu a odpovědnosti).*
10. Jaká forma alternativní výuky by nejvíce splňovala Vaše představy?*
11. Pokud by byla na Třinecku ve státní škole zřízena třída se vzdělávacím programem a s přístupem podle Vašich výše uvedených preferencí, měli byste zájem zapsat své dítě/děti do této třídy?*
12. Záměřem je, aby třída fungovala bez školného. Pokud by se však nepodařilo třídu naplnit natolik, aby finanční příspěvek na žáka pokryl plat učitele, bylo by zřejmě potřeba rozdíl pokrýt ze školného. Byli byste v takovém případě ochotni školné platit a v jaké výši?*
13. Uvítali byste zřízení mateřské školy se stejným - alternativně výchovným zaměřením?*
14. Jak moc je důležitý rozvoj emoční inteligence Vašeho dítěte? (Vyberte stupeň důležitosti)*
  
naprosto nedůležitévysoká důležitost
15. Jak dostatečně pracují pedagogové školy s rozvojem emoční inteligence Vašeho dítěte? (Vyberte stupeň důležitosti)*
  
naprosto nedostatečněabsolutně dostatečně
16. Jak dostatečně je Vaše dítě schopno chápat a kontrolovat své citové prožitky? (Vyberte stupeň důležitosti)*
  
naprosto nedostatečněabsolutně dostatečně
17. Jak empatické/vnímavé vůči emocím ostatních je Vaše dítě? (Vyberte stupeň důležitosti)*
  
naprosto nedostatečněabsolutně dostatečně
*
19. Jak často se u Vašeho dítěte potýkáte s nedodržováním důležitých pravidel a společenských norem?*
  
20. Jak často se u Vašeho dítěte potýkáte s nerespektováním autority?*
  
21. Jak často se u Vašeho dítěte potýkáte se sobeckostí?*
  
22. Jak často se Vaše dítě ve škole potýká s agresí a šikanou?*
  
23. Jak často se Vaše dítě potýká s nedostatečně zvládnutým stresem?*
  
24. Spolupracuje škola Vašeho dítěte se školním psychologem (případně etopedem či terapeutem)?*
25. Uvítali byste vznik „Klubu emoční inteligence“, který by Vaše dítě mohlo navštěvovat ve svém volném čase? (Vyberte stupeň důležitosti)*
  
rozhodně nerozhodně ano
26. Pokud byste byli v problémové situaci, kdy cítíte, že ji nemůžete vyřešit v rámci rodiny ani školy – např. svému dítěti nerozumíte, máte komunikačními problémy, řešíte situace spojené s výchovou dítěte jako např. nerespektování pravidel, obtíže se školní docházkou, útěky z domova, experimenty s návykovými látkami, krize dospívání, apod. - víte jakou instituci nebo zařízení, které jsou pro tuto činnost uzpůsobeny, můžete požádat o pomoc?*
27. Vy sami se považujete v oblasti řešení těchto problémů dostatečně informováni nebo byste uvítali větší podporu ze strany školy?*
28. Pořádá škola odborné diskuse či kratší odborné kurzy pro rodiče týkající se těchto problémových situací (viz. otázka č. 26)?*
29. Uvítali byste odborné diskuse či kratší odborné kurzy pro řešení těchto problémových situací (viz. otázka č. 26)? *
30. V případě, že by škola na takovéto semináře neměla finance, byli byste ochotni finančně přispět? *
31. Umíte si představit, že byste se, kdybyste byli se svým dítětem v problémové situaci (viz. otázka č. 26), radili o problémech s učitelem/kou?*