Smutný turista

Minulý týden parkoval u nás na sídlišti tenhle autobus a nápis na boku mne přinutil si ho vyfotit. SAD TOURIST. Konečně cestovka pro nás melancholiky! I když tak to asi nemělo být myšleno. Nebo snad ano? Jak to vlastně bylo myšleno a co měl ten název znamenat? Měl název firmy vyvolávat to, co vyvolává?

Pokud v SAD TOURIST na začátku nepřemýšleli o tom, jak lidé budou název firmy číst a jak mu budou rozumět, tak to ještě dopadlo dobře. Název firmy může vyloudit pobavený úsměv nebo lehký údiv, sem tam si jejich autobusy nějaký cizinec vyfotí a zařadí je na svůj fotoblog do kategorie “weird”. A já osobně si ten název hned zapamatoval!

Pak jsou ale případy, kdy nezamýšlený efekt jde proti původnímu úmyslu. To, co má firmu propagovat, jí často nepomáhá nebo přímo potápí: nesrozumitelné názvy firem, které se nedají vyslovit či zapamatovat; nepřehledné webové stránky; vizuály, které jsou lacině vtipné nebo jen trapné. A všichni zadavatelé i tvůrci to zřejmě mysleli dobře.

Jistě, majitelé těchto firem nemusí být odborníci na marketing a jsou vytíženi hlavně samotným chodem firmy. Ale na druhou stranu, vývoj pokročil a i marketingový lajk si může pomocí online nástroje (jako je například Click4Survey) udělat jednoduchý průzkum. Ten se může týkat názvu firmy, webových stránek nebo motivu na billboardu. A když se podíváte na naše ceny tak zjistíte, že nějaký menší výzkum si může dovolit opravdu každý.

Takže odteď už není důvod výše zmíněné marketingové průšvihy omlouvat. Argument “mně se to líbí a nemohl jsem předpokládat, že to budou lidi vnímat jinak” se neuznává.

PS: Nechcete někdo přijít s tou cestovkou pro smutné turisty?

Publikováno: 07.04.2015