Je ve firmě blbá nálada? Zkuste zjistit proč!

Už tři veteráni věděli, že není nutno, aby bylo příliš veselo, ale hlavně nesmí býti smutno. Pokud nevlastníte pohřební ústav, (zde je smutek na místě), asi Vám záleží na tom, aby i Vaši pracovníci měli dobrou náladu a podávali maximální výkon. Jak to ale udělat, aby nálada ve firmě nebyla pod psa?

Je zřejmé, že abyste blbou náladu zdolali (nebo se jí vyhnuli) je nutné se svých zaměstnanců ptát, jak se mají a jak se cítí. Řada manažerů to dělá a u malých firem asi lze mít přehled, jaká právě panuje nálada. Ale čím více zaměstnanců máte, tím méně reálné je mluvit s každým. Co teď s tím?

Řešením je interní výzkum spokojenosti, který lze provést několika způsoby. Nejlevnějším (a velmi rychlým) způsobem je online výzkum, kdy svým pracovníkům rozešlete mailem odkaz na pevně daný dotazník. Není potřeba platit tazatele, není třeba platit nikoho, kdo data přepíše z papíru do počítače. Je to způsob nejméně obtěžující, zaměstnanci dotazník vyplní na svém počítači v době, která je pro ně optimální.

Takový interní výzkum dnes už můžete zvládnout sami. Stačí využít online dotazovací nástroj Click4Survey, kde si dotazník vytvoříte, rozešlete a také zanalyzujete sebrané odpovědi. Možná přesněji: on to udělá za vás.

Vytvoření dotazníku v Click4Survey nezabere mnoho času: můžete využít šablonu dotazníku pro výzkumy mezi zaměstnanci a pro případné úpravy nemusíte znát žádný programovací jazyk, stačí vám umět klikat myší. Dotazník o délce jednotek minut zcela dostačuje. Naopak příliš dlouhý dotazník respondenty odrazuje a chcete přeci atmosféru zlepšovat a ne lidi otrávit.

Odkaz na hotový dotazník můžete rozeslat buď firemním mailem nebo ho nástroj rozešle sám (stačí do něj nakopírovat seznam adres). Pokud jste rozeslali odkaz přes Click4Survey, můžete přes něj odeslat i připomenutí - náš nástroj samozřejmě posílá připomenutí jen těm, co dosud nevyplnili.

Z našich zkušeností můžeme říci, že na vyplňování dotazníků stačí týden, maximálně dva pokud je období dovolených a každý týden je mnoho lidí pryč. Několika kliky spustíte hromadnou analýzu sebraných odpovědí a u každé otázky si můžete kliknutím vybrat, zda mají být výsledky zobrazeny v tabulce nebo grafu.

A máte hotovo. Můžete začít studovat, jak na tom vaši pracovníci jsou. Pokud výzkum stihnete za měsíc (jako že stihnete) a budete posílat max 2000 emailů s pozvánkou k výzkumu, zaplatíte jen 990 Kč. Ano, s Click4Survey nemusíte vydávat na výzkumy horentní sumy. Skoro se chce s Třemi veterány zvolat: Nemít prachy? Nevadí!

Publikováno: 19.03.2015